2008. augusztus 9., szombat

Elő-utó szülinap

Az egész úgy kezdődött, hogy anyum szülinapja június közepén volt. Pont amikor államvizsgáztam. Szóval nem tudtam akkor meglátogatni/felköszönteni. Aztán július közepén ő jött hozzánk, és akkor gondoltam itt az alkalom. De mivel párom anyujának meg július végén van a szülinapja, úgy gondoltuk, felköszöntjük egyszerre mindkettőjüket. Nekik készítettem egy túrókrémes mokkatortát, aminek a receptjét egy régi Tina Konyhában találtam. Kicsit módisítottam rajta (keveseb cukor és zsíros túró helyett Philadelphia krémsajt) és mindenki tetszését sikerült elnyerni vele. És nem mellesleg tudat alatt már bemelegítettem a túrós VKF!-re.

Túrókrémes mokkatorta

4 dkg vaj plusz a forma kikenéséhez
30 dkg mogyoró
14 dkg kristálycukor
6 ek erős feketekávé
50 dkg félzsíros tehéntúró
40 dkg Philadelphia krémsajt
1 zacskó főzős vaníliás pudingpor (fél l tejhez való)
4 tojás

A mogyorót tepsibe terítettem, forró sütőben megpirítottam és két konyharuha között még melegen ledörzsöltem a héját. Miután kihűlt, ledaráltam. A vajat felolvasztottam, összekevertem 24 dkg darált mogyoróval, 2 dkg cukorral és 2 ek kávéval, majd ezt a masszát kivajazott kapcsos tortaforma (26 cm-es) aljába nyomkodtam és betettem a hűtőbe. Ezután a túrót és a krémsajtot alaposan elkevertem, hozzáadtam a pudingport, maradék cukrot, kávét, majd egyenként a tojásokat is. A hűtőből előszedett mogyorós alap tetejére simítottam a túrós krémet és kb 175 fokra előmelegített sütőbe toltam kb 1 órára. Amikor letelt az ideje kiszedtem a sütőből, pár percig hagytam hűlni, majd megpróbáltam meglazítani rajta a tortakarikát. Ez elsőre nem akart sikerülni, szét akart esni a torta, de miután egy éles, vékony pengéjű késsel körbevágtam a torta és a tortakarika között, már simán ment a mutatvány. Miután teljesen kihűl, két tortalapát és egy széles fakanál, valamint párom segítségével a torta egy szép tortatálra költözött, rászórtam a maradék darált mogyorót és így várta az ünnepelteket. A recept szerint még lehetne tejszínhabbal díszíteni, de én azt sehogy nem tudom elképzelni a túrótortához. Lehet bennem van a hiba. De finom volt így is nagyon. :)


Nincsenek megjegyzések: