2008. augusztus 1., péntek

Szilvás

Anyusék voltak nálunk két hete látogatóban, persze mindenféle friss zöldséggel-gyümölccsel megpakolva :) Így érkezett hozzánk egy nagy halom barack és szilva. A barack nagy része nyersen elfogyott, pár szemből pedig gyümölcsrizs készült. A szilvából viszont sütit akartam sütni, találtam is egy megfelelő receptet Lajos Mari 66 torta című könyvében, viszont az ott közölt borított szilvatortához nem volt elég a szilvakészlet. De nem keseredtem el, megfeleztem szépen az adagot (a szilvából végül kevesebb kellett, mert én csak az aljába tettem, az eredeti recet szerint még a masszába is kellett, de nekem ahhoz nem volt eléggé vastag) és nem tortaformában sütöttem meg, hanem muffinsütőben, így egyszemélyes kis tortácskáim lettek :) Igaz kicsit mókás volt kiszedni a formából (pedig szilikonban sötüttem, normálban talán úgy működhet, ha papírkapszlit rak az ember a formába), mert a szilvák mindenáron külön életet akartak élni a tésztától, de ki ügyeskedéssel és utólagos szilva-igazítással pofás kis sütijeim lettek. Páromnak nagyon bejött, észre se vettem, és nagy részét el is tüntette :)


Borított szilvatortácskák

6 szép, nagyobbacska szilva
6 dkg olvasztott vaj
25 g dió darálva
6 dkg finomliszt
2 tasak vaníliáscukor
1 csipet só
fél kk őrölt fahéj
2 tojás
máfél ek szilvapálinka

A szilvákat megmostam, félbevágtam, a muffinsütő minden mélyedésébe egy-egy félszilvát tettem. A tojás jó habosra kevertem a cukkorral, majd apránként belekevertem az olvasztott vajat és a darált dióvl elkevert lisztet, sót végül a szilvapálinkát. A masszát elosztottam a szilvákon (kb 1 evőkanálnyi jutott minden mélyedésbe) majd kb 25 percre 180 fokos sütőbe toltam a tortácskákat. Amikor késznek ítéltem kiszedtem a sütőből, kb 5 percig hagytam hűlni a formában aztán kiügyeskedtem.

Nincsenek megjegyzések: